تبلیغات و بازاریابی در صنعت کارتن سازی و بسته بندی

تبلیغات و بازاریابی درصنعت کارتن سازی و بسته بندی

تبلیغات و بازاریابی درصنعت کارتن سازی و بسته بندی

امروزه در صنعت ها،رشد و بهبود در بازاریابی حرفه ای، دیگر به چند تکنیک ساده خلاصه نمی شود و فعالیت ها در  حوزه های مختلف بازاریابی، اقدام به پیشنهاد موضوعات جدید برای ایجاد مسیری بهتر می دهند.

چندین سال گذشته اهمیت بازاریابی تنها به چند تبلیغ ساده در تلویزیون و یا بر روی بیلبوردها خلاصه می شد، ولی امروزه این حوزه جایگاه بسیار با ارزشی بدست آورده است.

یکی از مهم ترین شیوه تبلیغاتی که امروزه در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه تا حدی به دست فراموشی سپرده شده است، اهمیت بسته بندی می باشد. بسته بندی و کارتن سازی محصولات دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد.

برندهایی که در بخش کارتن سازی و بسته بندی محصولات خود قوی عمل می کنند، می توانند به راحتی فروش محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

اولین چیزی که مشتریان می بینند، بسته بندی و کارتن محصول شما می باشد. هر چند اگر کالای شما کیفیت مورد نظر مشتریان را نداشته باشد و در این موضع ضعف وجود داشته باشد حتی بسته بندی هم نمی تواند با محصول بی کیفیت مشتریان را جذب نماید. و در نهایت شما را به شکست می رساند.

در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی روش های قدیمی کارایی خود را از دست داده اند و باید خلاقانه عمل کرد و ایده های جدید را ارائه کرد.

کارتن تبلیغات و بازاریابی

مدیران به این نتیجه رسیده اند که در بازاری که همه برندها و شرکت ها با اختلاف کمی محصولات با کیفیت و مرغوبی را تولید می کنند و محصولات بی کیفیت به سرعت قافله را می بازند، برای برتر بودن باید مزیت رقابتی را در جای دیگری جستجو کرد. آن ها متوجه شده اند که برگ برنده یک برند تنها در افزایش کیفیت و کمیت نیست و باید در حوزه های دیگر نیز حرفی برای گفتن وجود داشته باشد.

این پیشرفت حوزه بازاریابی و تبلیغات از سویی باعث ایجاد یک بازار رقابتی فوق العاده سنگین شده و از سوی دیگر باعث رشد صنایع و توجه بیشتر آن ها به این مسائل شده است. مدیران اگر تا چند دهه قبل تنها کیفیت را شرط موفقیت محصول می دانستند، در حال حاضر متوجه شده اند که کیفیت شرط لازم موفقیت و افزایش فروش است ولی به هیچ عنوان شرط کافی نیست.

تبلیغات ، برگ برنده صنایع

تبلیغات امروزه همان آب حیاتی است که می تواند یک برند زمین خورده را از جای بلند کرده و به نقطه اوج برساند. البته بسیاری تبلیغ را به عنوان وسیله ای برای فریب می دانند، در حالی که به هیچ وجه این طور نیست.

تبلیغات زمانی یک برند را به نتیجه درست می رسانند که آن برند در نظر کیفیت دارای درجه مطلوبی باشد و تبلیغات تنها باعث می شود تا نگاه مشتریان و مصرف کنندگان به این محصول معطوف شود.

این طرز فکر که تبلیغ برای محصولات بی کیفیت است با پایه علم تبلیغات و بازاریابی ضدیت دارد. تبلیغ دقیقاً برای محصول با کیفیت است. شما با تبلیغ می توانید به دیگران نشان دهید که اگر یک شانس به شما بدهند می توانید نظرات دیگران را نسبت به خود جلب کنید.

حال که متوجه اهمیت تبلیغات شده اید باید به نکته بسیار مهم دیگری نیز اشاره کرد. افراد معمولی اعتقاد دارند که تبلیغ تنها به نمایش یک تیزر، نشان دادن یک تصویر، چاپ شدن یک آگهی بر روی مجله و… است ولی تبلیغات شامل موضوعات دیگری نیز می شود. موضوعاتی که به دلیل بی توجهی فعالیت این حوزه به آن ها از نظرها پنهان شده اند و اهمیت خود را به شکل چشم گیری از دست داده اند.

بسته بندی، راز گم شده تبلیغات

به دلایل مختلفی که بحث در مورد آن مطلب جداگانه ای را می طلبد، علم بسته بندی و کارتن سازی، دیگر به هیچ عنوان جایگاه خود را ندارد. برندهای مشهور در حال حاضر تمرکز بسیار زیادی را بر روی ساخت بسته محصولات خود می گذارند زیرا بسته بندی همان پارامتری است که با یک نگاه بیننده، می تواند نظر او را جلب و او را مجاب به خرید آن محصول کند.

به دلیل بی توجهی به اهمیت بسته بندی، اگر شما بتوانید به این حوزه توجه زیادی کنید، می توانید در بازار رقابتی امروز به شکل قابل توجهی، از رقیبان و سایر برندها پیشی بگیرید و جایگاه خود را ارتقا دهید.

شاید از خود بپرسید که چرا با وجود این حجم از تبلیغات، باز هم برخی از برندهای جایگاه خاصی در ذهن مخاطب دارند و به هیچ عنوان از یاد نمی روند.یک بسته بندی خلاقانه همان راز گم شده بخش تبلیغات در دنیای پر از تبلیغ امروز است.

نمونه ها:

بگذارید نگاهی به برندهای مطرح بیاندازیم که توانستند با استفاده از بسته بندی های خود، برندینگ شگفت انگیزی را برای خود ایجاد کنند.

  1. کیت کت یکی از این برندها است. بسته بندی خاص با رنگ بندی قرمز و کمی سفید، برند اصلی کیت کت است. در دنیایی که هزاران برند تولید کننده شکلات در حال فعالیت هستند، این برند Kit Kat است که بدون هیچ حرف اضافی می تواند تنها با نشان دادن بسته بندی خود تاثیر خارق العاده ای در ذهن مخاطب گذاشته و او را مجاب به خرید کند.
  2. پپسی نیز یکی دیگر از این برندها می باشد. قوطی های پپسی با رنگ بندی آبی خود توانسته جایگاه ویژه ای برای خود در ذهن مشتریان ایجاد کند.شما برای آن که متوجه شوید که یک فروشگاه نوشابه پپسی می فروشد یا خیر لازم نیست به سراغ یخچال آن بروید، تنها کافی است از دور نگاهی بیاندازید و اگر یک قوطی آبی رنگ یا لوگویی با ترکیب رنگ سفید، قرمز و آبی دیدید، متوجه می شوید که در این فروشگاه نوشابه پپسی به فروش می رسد.

برای اهمیت بسته بندی و نقش فوق العاده آن در برندینگ و بازاریابی می توان به هزاران نمونه و مثال اشاره کرد ولی این بحث را در همین نقطه خواهیم بست و شما را با بخش دیگری در حوزه بسته بندی آشنا خواهیم کرد.

بسته بندی و کارتن سازی های خلاقانه

در بازاری که بسیاری از برندها به این اهمیت پی برده اند و سعی می کنند تا با استفاده از کارتن سازی و تولید بسته های تازه مخاطب را جذب خود کند، نیاز است تا با یک خلاقیت، بازار را به نفع خود تغییر دهید. شما می توانید تا با ایجاد ایده خلاقانه  محصولات خود، جلوه خاصی به آن ها دهید.

آمارها نشان داده اند که خلاقیت در ساخت جعبه می تواند نقش بسیار زیادی در افزایش فروش یک محصول و جذب مخاطب داشته باشد. مشتریان به صورت ناخودآگاه عاشق خلاقیت هستند و اگر این مسئله را در موضوع کلیشه ای مثل ساخت کارتن و بسته ببینند، بی شک برای آن ها جلب توجه خواهد کرد.

خلاقیت تنها به این بخش از محصولات معطوف نمی شود و برای موضوع دیگری مثل جعبه کادو نیز می توان از این ایده ها کمک گرفت.

به طور مثال امروزه برای آن که از نظر ظاهری، یک شکل جدید و جذابی به جعبه های کادو داده شود آن ها را به شکل های مختلفی تولید می کنند. تغییرات شکل فیزیکی جعبه های کادو، استفاده از متریال های خاص و یا سفارشی کردن این جعبه ها تنها بخشی از خلاقیت در جعبه کادو می باشد.

در ساخت بسته شکلات نیز امروزه طراحان اقدام به ایجاد محصولات خلاقانه ای کرده اند. یکی از ساده ترین خلاقیت های انجام شده در این حوزه، تولید جعبه شکلات مخصوص پذیرایی در جعبه های بزرگ است. بسته بندی های جعبه شکلات پذیرایی با رنگ بندی، طرح های جدید و… می توانند به خوبی زینت بخش منزل و مهمانی های شما شوند.

خلاقیت دیگری که در تولید جعبه شکلات انجام می شود ایجاد بسته های فانتزی است. طرح های خاص و یا استفاده از متریال خاص می تواند یک بسته شکلات را شیک تر و خاص تر از همیشه کند.

امروزه برندهای تولید کننده خشکبار نیز طراحی جعبه بسته بندی محصولات خود دست به خلاقیت زده اند. آن ها خشکبار را در بسته هایی به شکل های مختلف و طرح های لوکس ساخت بسته می کنند تا مخاطب و مشتری با دیدن آن ها به صورت ناخودآگاه جذب این محصولات شده و برای خرید آن ها اقدام کند.

جعبه های فروش میوه نیز یکی از انواع کارتن سازی کلیشه ای می باشد که امروزه با خلاقیت طراحان جلوه خاص و لوکسی به خود گرفته است. یکی از خلاقیت های فوق العاده شیک طراحان، ایجاد بسته های میوه با الهام گرفتن از طرح و رنگ خود میوه است.

فکر کنید در حال قدم زدن در یک هایپر مارکت هستید که ناگهان با یک بسته توت فرنگی که خود به شکل یک توت فرنگی بزرگ و قرمز است مواجه می شوید. به صورت ناخودآگاه هر فردی جذب چنین جعبه خاصی می شود.

اهمیت بسته بندی خلاقانه و رابطه آن با فروش کارتن

همان طور که می دانید یک فروش حداکثری به عوامل مختلفی بستگی دارد و به هیچ عنوان این تابع تک متغیری نخواهد بود ولی اگر بخواهیم از نظر اهمیت ساخته بسته و کارتن سازی خلاقانه به این مسئله نگاهی بیاندازیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در وهله اول استفاده از خلاقیت می تواند باعث برندینگ کسب و کار شما و محصولات تان شود. همان طور که در ابتدا این مطلب به آن اشاره کردیم، بسیاری از شرکت های امروزی را مشتریان به نحوه ی ساخت بسته و جعبه محصولات آن ها می شناسند و این نشان از اهمیت فوق العاده خلاقیت  در برندینگ محصولات دارد.

مشتریان پول بیشتری بابت جذابیت بسته بندی پرداخت میکنند.

نکته دوم آن است که بر اساس تحقیقات انجام شده، مشتریان برای محصولاتی که جعبه های خاص، خلاقانه و شیک دارند پول بیشتری را پرداخت می کنند.

ما در این مقاله سعی داشتیم در مورد تبلیغات و بازاریابی کارتن سازی توضیحاتی ارائه دهیم، هرچند تا زمانیکه افراد فعالیت را در این صنعت و یا هر صنعت دیگری شروع نکنند نمی توانند فرصت ها و یا موانع را تشخیص دهند . اما مطالعه و به روز رسانی اطلاعات خود می تواند راهی به سوی پیشرفت برای شما باشد.

تبلیغات و بازاریابی کارتن سازی

مجموعه کارتن سازی شهرکارتن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *