اهمیت بسته بندی و کارتن در تجارت الکترونیک
اهمیت بسته بندی و کارتن در تجارت الکترونیک : به عنوان یک تجارت الکترونیکی، اگر روی بسته بندی خود تمرکز نکنید ، ممکن است بیزینس خود از دست بدهید !
بستهبندی و طراحی خوب آن چه تاثیری میتواند در زنجیره تأمین تجارت الکترونیک داشته باشد؟
بسته بندی نقش کلیدی در تجارت الکترونیک ایفا می کند. بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا اینقدر مهم است:
- حفاظت: حداقل بسته بندی باید متناسب با اقلام داخل آن باشد. باید از اقلام در هنگام حمل و نقل در برابر آسیب محافظت کند. این باعث صرفه جویی در هزینه های تعویض و تحویل مجدد می شود.
- ساختمان با نام تجاری: بسته بندی به شما فرصتی می دهد تا در صورت استفاده صحیح از برند خود، یادآوری ایجاد کنید. رنگ های برند، لوگو و سایر عناصر برند خود را به بسته بندی اضافه کنید.
- تجربه ی مشتری: شما می توانید با غافلگیری مشتریان خود با بسته بندی عالی، یک تجربه شگفت انگیز برای مشتریان خود ایجاد کنید. به مشتریان خود احساس خاص بودن بدهید و حتی ممکن است در رسانه های اجتماعی به شما اعتراض کنند، که به معنای بازاریابی رایگان برای شماست!
- تفکیک: بسته بندی منحصر به فرد و جالب به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید. مدت زمان بیشتری در ذهن مشتری می ماند.
بستهبندی به یکی از مهمترین اولویتها در بسیاری از تامینکنندگان تجارت الکترونیک تبدیل شده است. مصرفکنندگان نهایی بالاخره صدای خود را به گوش فعالان این حوزه رساندند و تقاضای آنها برای تمرکز تامینکنندگان تجارت الکترونیک بر زبالهها و قابلیت بازیافت بستههای دریافتی مورد توجه قرار گرفت.
تامینکنندگان این حوزه دائما به چالش کشیده میشوند تا اهداف بعضاً متناقض در خصوص توسعه پایدار را مدنظر قرار دهند و تایید ذینفعان داخلی و خارجی را کسب کنند.
کافیست محصول را در جعبهای که به نظر زیادی بزرگ میرسد ارسال کنید تا در کمترین زمان بازخورد مشتری را روی صفحههای اجتماعی بگیرید. اگر بسته را به اندازه کافی شرینک نکنید، باید ریسک رسیدن محصول به شکل خسارت دیده و مشتری که حتی ناراضیتر هست را نیز بپذیرید.
واقعیت این است که بهینهسازی اندازه بستهبندی بسیار چالشبرانگیز و مستلزم آنست که عوامل زیادی در زنجیره تامین لحاظ شود ازجمله سرعت پرکردن، محافظت کالا، هزینه حمل، شرایط بسته هنگام بازکردن و همینطور موضوع پایدار بودن بستهبندی.
از نظر شما چه نوآوری در بستهبندی مهمترین نقش را در تسهیل فرآیند زنجیره تأمین داشته است؟ چه مواردی را برای آینده پیشبینی میکنید؟
استفاده از الگوریتمهای بهینهسازی سایز کارتن با توجه به تقاضای مشتری در مرکز توزیع، به برندها و خردهفروشان کمک میکند تا بستههای مناسب را در زمان مناسب برای هر محموله تولید کنند، هزینههای حملونقل را کاهش دهند، ضایعات را به حداقل برسانند و از محافظت از محصول اطمینان حاصل کنند.
بستهبندی قابل استفاده مجدد یک چرخه ایجاد میکند که در آن سفارشات در یک بسته قابل استفاده مجدد برای مشتری ارسال میشود و سپس از طریق پست یا از طریق یک مکان تحویل بازگردانده میشود. پس از دریافت بسته برگشتی در مرکز توزیع، پاکسازی شده، کیفیت بررسی میشود و برای سفارش بعدی آماده میشود.
قابلیت بازیافت مواد نیز در حال بهبود است. فرآیندهای بستهبندی که از سایر فرآیندهای مربوط به ارسال کالا جدا شده اند، در برابر بهینهسازی واقعی مقاومت میکنند.
اتخاذ یک رویکرد پیوسته و بدون واسطه برای مدیریت بستهبندی در مرکز توزیع بهطور موثر بستهبندی را با سایر فرآیندهای زنجیره تامین ادغام میکند. این رویکرد به ما اجازه میدهد تا از کارکنان در سراسر مرکز توزیع بهطور بهینه استفاده کنیم، اطمینان حاصل شود که طراحی بستهبندی با منابع حملونقل هماهنگ است و انعطافپذیری برای تصمیمگیری در مراحل پایانی بر اساس شرایط در حال تغییر را فراهم میکند.
بستهبندی و حملونقل فرآیندهای کاملا مرتبط هستند و تغییرات کوچک در اندازه و طراحی بستهبندی میتواند منجر به صرفهجویی عظیم در سایر زمینهها بدون به خطر انداختن عملکرد بستهبندی شود.
در نظر گرفتن یک رویکرد جامع یا پیوسته برای بستهبندی تضمین میکند که تأثیر هر تغییر بر کل فرآیند بهطور کامل در نظر گرفته شود. همچنین شناسایی ناکارآمدیها در زنجیره تامین را امکانپذیر میسازد، جایی که میتوان تغییراتی ایجاد کرد تا بیشترین منفعت را به همراه داشته باشد.
برندهایی که از بسته بندی های نوآورانه استفاده می کنند.
در اینجا ۳ برند وجود دارد که از بسته بندی به روش های جالب استفاده می کنند:
- آمازون با استفاده از نوارهای سفارشی برای مهر و موم کردن بسته، بیشترین بهره را از بسته بندی خود می برد. این یک راه آسان و مقرون به صرفه برای افزودن عناصر نام تجاری خود به بسته بدون افزایش وزن جعبه است.
- سازنده کالسکه جولز با ساخت جعبه هایی که می تواند وزوز ایجاد کند تغییر شکل داده شده به اسباب بازی ها روی جعبه ها دستورالعمل هایی ذکر شده است تا آنها را به هواپیما، خانه، حیوان یا صندلی تبدیل کنند.
- Warby Parker مشتریان خود را با چیزهای ساده خوشحال می کند پیام روی جعبه چاپ شده “چیزهای خوبی در انتظار شما هستند”. این نشان می دهد که گاهی اوقات ساده بهتر از هوشمندانه است.
شرکت های تجارت الکترونیک نقش مهمی در ارتقا دارند بسته بندی پایدار شیوه ها، با در نظر گرفتن اثرات زیست محیطی زباله های بسته بندی. بسته بندی هایی که قابل بازیافت یا زیست تخریب پذیر هستند باید تشویق شوند. بسته بندی نیز باید با دقت انجام شود تا مصرف مواد غیر ضروری کاهش یابد.
*خلاقیت در طراحی و سفارش کارتن را در کارتن سازی شهر کارتن تجربه کنید*
بستهبندی یکی از پیچیدهترین و مهمترین فرآیندها در تحقق تجارت الکترونیک است که بر همه چیز از هزینههای حملونقل گرفته تا تجربه مشتری تأثیر میگذارد. چه نقشی برای اپلیکیشنهای هوشمند بستهبندی در این زمینه پیشبینی میکنید؟
اپلیکیشنهای هوشمند بستهبندی نقش بسیار زیادی در مدیریت سفر مشتری دارند. این ابزار امکان تبادل اطلاعات با کیفیت با مصرفکنندگان را فراهم میکند، ایمنی محصول را افزایش میدهد و قابلیت ردیابی محصول را در حین حرکت در زنجیره تامین بهبود میبخشد. فناوری برای بهبود استفاده از بستهبندی و پایدارتر کردن آن ضروری است.
جهت ثبت و سفارش کارتن و جعبه با شماره ۰۹۳۸۳۳۱۴۶۷۳ تماس بگیرید.